عمومي
درباره مطالب عمومي مردم

بدون شك بخش قابل توجهي از زيبايي انسان‌ها در گرو پوستشان است. البته شايد بتوان گفت اين زيبايي بيشتر از همه در صورتشان خلاصه مي‌شود. داشتن صورتي زيبا و عاري از عيب و نقص آرزوي هر كسي است. شايد در اين بين پوست نقش اساسي‌تري را عهده‌دار باشد. داشتن پوست صاف و يكدست و بدون چين و چروك زيباييتان را صدچندان خواهد كرد. شما مي‌توانيد با تزريق ژل صورت بازگشت جواني و نشاط به خود را شاهد باشيد.
بالارفتن سن، عوامل محيطي، بيماري و يا تغذيه نامناسب از جمله عوامل تاثيرگذار بر چين و چروك‌هاي بدن هستند. امروزه از متد‌هاي مختلفي براي كاهش اين خط و خطوط استفاده مي‌شود. شايد بتوان گفت ساده‌ترين و نتيجه بخش‌ترين راهكار تزريق ژل در اين نواحي است. البته اين ژل‌ها كاربردهاي ديگري هم دارند. و فرم دادن به صورت و گونه‌ها را مي‌توان از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد آن‌ها دانست. اگر به دنبال اطلاعات جامع‌تري در اين خصوص هستيد ما را در ادامه اين مقاله همراهي كنيد

تزريق ژل چگونه به ما براي جوانسازي پوست كمك ميكند؟

هنگامي كه براي تزريق فيلر به صورت و قسمت‌هاي بدن اقدام مي‌كنيد، ابتدا با پزشك خود مشورت كنيد؛ كه در جلسه‌ي مشاوره سوابق پزشكي و درماني شما بررسي مي‌شود تا از عدم وجود حساسيت به مواد خاص اطمينان پيدا كند. همچنين پزشك در مورد انتظارات شما از اين عمل سؤال‌هايي مي‌پرسد تا متوجه شود چه مقدار ژل و در چه نقاطي بايد تزريق شود. اگر دچار چين و چروك‌هاي فراگير در سطح صورت خود هستيد يا چربي صورت شما به مقدار زيادي كاهش پيدا كرده است؛ بهتر است قسمت‌هاي مختلف را مورد توجه قرار دهيد و ژل را به تمام نواحي و به مقدار متفاوت تزريق كنيد، اين كار توسط پزشك حاذق به خوبي انجام مي‌گيرد. در جلسه‌ي تزريق ژل به صورت ابتدا صورت به شكل موضعي بي حس مي‌شود، سپس نواحي كه بايد ژل در آن‌ها تزريق شود مورد بررسي قرار مي‌گيرد و كاملاً استريل و ضد عفوني مي‌شود.

سپس ژل آماده، به مقدار مناسب در قسمت‌هايي مانند گونه‌ها، خط خنده و … بايد در دو سمت صورت تزريق يكسان داشته باشد تا نگراني از بابت عدم تقارن آن وجود نداشته باشد. همچنين پزشك شما مي‌تواند قسمت‌هايي كه ژل تزريق شده را ماساژ دهد تا ژل به شكل همواري توزيع شود. در صورت نياز پس از عمل مي‌توانيد با كمپرس يخ ناحيه‌ي تزريق شده را آرام كنيد. همچنين با مشورت با پزشك خود مي‌توانيد از او بخواهيد تا با پيشنهاد چند دارو و استفاده از آن به روند بهبود آن سرعت ببخشد.
تزريق ژل و فيلر چيست؟

نوعي از پركننده‌هاي پوستي را كه از تركيبات مختلفي تشكيل شده‌اند فيلر يا ژل گويند. لازم به ذكر است كه انتقال اين مواد به زير پوست به وسيله تزريق انجام مي‌شود. تزريق اين مواد به بخش‌هاي مختلف پوست موجب افزايش حجم اين ناحيه مي‌گردد و اثرات پيري را كاهش مي‌دهد. با گذشت زمان توليد كلاژن در پوست به حداقل مي‌رسد. و با بالا رفتن سن، جواني و شادابي ظاهر شما ممكن است تحت تاثير قرار بگيرد. فيلر‌ها از جنس‌هاي مختلفي ساخته شده‌اند. و فرمول‌هاي مختلف ساخته‌شدن آن‌ها، موجب مي‌شود كه فيلرها خواص متفاوتي داشته باشند. و براي بخش‌هاي مختلفي مورد استفاده قرار گيرند.

فيلرها از جمله سريع‌ترين و امن‌ترين متدهاي جوانسازي پوست به‌شمار مي‌روند. و مي‌توانند ظاهر جذابي برايتان رقم بزنند. مواد مختلفي در طي دوران تكامل اين ژل‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. كه خوشبختانه روز به روز بر كيفيتشان افزوده شده است. اين فيلرها از انواع مواد موجود در بدن انسان و ديگر جانداران و حتي برخي مواد مصنوعي ساخته مي‌شوند. تزريق ژل به صورت سرپايي انجام مي‌گيرد. و در بخش‌هاي مختلفي از صورت مانند خط اخم، خط خنده، فرم‌دهي گونه، فك و … كاربرد زيادي دارد. اين عمل زيبايي مي‌تواند چهره فرد را دستخوش تغييرات مثبتي قرار دهد. و موجب افزايش اعتماد به نفس و زيبايي در افرادي شود كه نگران چهره خود هستند. تزريق فيلر از پركاربردترين شيوه‌هاي جوانسازي و فرم‌دهي صورت است. كه امزوره در كلينيك‌هاي زيبايي بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين كار حتما مي‌بايست توسط پزشك ماهر انجام گيرد. چراكه در صورت عدم اجراي صحيح احتمال ايجاد مشكلاتي در صورت شخص بسيار زياد است. و امكان دارد علاوه بر زيبايي سلامتيش هم به خطر بيفتد.انواع ژل مورد استفاده در تزريق ژل

براي رفع چين و چروك پوستي از ژل‌هاي مختلفي استفاده مي‌شود. و امروزه تزريق فيلر يا ژل با تنوع بالايي صورت مي‌گيرد. برخي از انواع ژل موجود در بازار شامل موارد زير است:

    هيالورونيك اسيد و تزريق ژل

هيالورونيك اسيد را مي‌توان محبوب ترين ماده پر كننده چين و چروك پوستي دانست. البته اين ماده به صورت طبيعي در زير پوست وجود داشته و توسط بدن توليد مي‌شود. كه به علت عوارض افزايش سن مقدار آن كمتر شده و پوست چروك مي شود. از اين رو در مواد تزريقي جديد براي رفع چين و چروك از آن بهره مي‌برند. نتايج حاصل از تزريق فيلرهاي هيالورونيك اسيد، معمولا خيلي زود ظاهر مي‌شوند. البته اين موضوع به مهارت پزشك و سوخت و ساز بدن فرد نيز بستگي دارد. چراكه در برخي افراد، ظهور آن به زمان بيشتري نياز خواهد داشت. اين نوع ژل عوارض جانبي خاصي نداشته و بيشتر افراد مي‌توانند كانديداي استفاده از آن باشند. عموما ماندگاري نتيجه ي اين تزريق بين يك تا دو سال خواهد بود. تحقيقات بسياري در اين زمينه صورت گرفته است. كه برخي از آن‌ها نشان مي‌دهند كه تزريق مكرر هيالورونيك اسيد سبب تحريك توليد كلاژن به صورت طبيعي مي‌شود. و همين امر سبب كاهش چين و چروك‌ها در طي زمان خواهد شد.

    تزريق ژل مصنوعي

 اين گروه از پركننده‌ها در واقع شامل مواد آزمايشگاهي هستند كه به صورت طبيعي در پوست وجود ندارند. البته شايد اين مواد عوارض بيشتري داشته باشند. اما تاثير خود را مدت زمان بيشتري حفظ خواهند كرد چرا كه بدن آن‌ها را جذب نمي‌كند. از آن جا كه اين فيلرها به صورت طبيعي در بدن نيستند، اين امكان وجود دارد كه پس از تزريق، پس زده شوند. شايد ماندگاري طولاني‌تر، دليل مهمي براي انتخاب ژل مصنوعي توسط برخي افراد باشد. با اين وجود استفاده از فيلرهاي طبيعي مي‌تواند گزينه ايده‌آل‌تري براي افراد متقاضي تزريق ژل باشد.

    ژل تشكيل شده از كلاژن

اين مواد در دسته اولين توليدات در زمينه تزريق فيلر يا ژل قرار مي‌گيرند. و جالب است بدانيد ژل تشكيل شده از كلاژن از بدن گاو گرفته مي‌شد. اين كار به خوبي انجام مي‌شد تا اينكه بدن برخي بدان واكنش آلرژيك نشان داد. همين امر موجب گرديد تا استقبال از آن ها كمتر شود. البته امروزه شيوه‌هاي نوين‌تري در پردازش كلاژن صورت گرفته است. و اين ماده به صورت مصنوعي توليد و در تزريق ژل و فيلر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين برخي معتقدند نتايج تزريق ژل صورت تشكيل شده از كلاژن، بهتر از نوع گرفته شده از بدن جانوران است. تزريق اين فيلرها موجب تقويت شرايط پوست، بهبود ساختار آن و همچنين از بين بردن خط و خطوط چهره افراد مي‌شود. پروتئين طبيعي كلاژن، بر روي استخوان‌ها و ليگامنت‌هاي فرد نيز تاثير مثبتي از خودش نشان مي‌دهد.
برترين برندهاي تزريق ژل موجود در بازار

كمپاني‌هاي بسياري در توليد ژل‌هاي تزريقي فعاليت دارند. كه برترين انواع آن‌ها در زير ليست شده‌اند:

    رستيلن: رستيلن يك برند معروف هيالورونيك اسيد است كه در سطح جهاني كيفيت بالايي دارد. اين برند بيشتر براي تزريق ژل به لب مورد استفاده قرار مي‌گيرد. چراكه داراي بافتي نرم مي‌باشد. تزريق اين نوع فيلر باعث افزايش جذب آب در پوست مي‌شود. و به اين ترتيب تزريق اين فيلر، موجب حجم بخشي به صورت خواهد شد. برخي افراد به هر دليلي از شكل ظاهري لب‌هايشان راضي نيستند. و يا در اطراف دهان خود، خط و خطوط زيادي دارند. اين‌ها همان كساني هستند كه مي‌توانند از رستيلن بهره ببرند. انواع مختلفي از رستيلن در بازار موجود مي‌باشد كه معمولا بين 6 تا 12 ماه ماندگاري دارند. مي‌توان گفت اين يكي از بهترين انواع فيلرهاي موجود به شمار مي‌رود.

    هيدروكسيل آپاتيت كلسيم كه با نام تجاري Radiesse شناخته مي‌شود: اين ماده به طور طبيعي در استخوان‌هاي انسان يافت شده و به عنوان مواد معدني شناخته مي‌شود، از اين ماده به منظور تزريق ژل صورت و همچنين از بين بردن چين و چروك‌هاي عميق يا به عنوان پركننده‌هاي بيني استفاده مي‌كنند.  اين ماده در واقع ماده‌اي سنتزي است؛ بدين معني كه از حيوانات يا محصولات حيواني در سنتز آن استفاده نمي‌شود و به همين جهت است كه احتمال بروز واكنش‌هاي آلرژيك نسبت به اين ماده بسيار پايين است. پس نيازي نيست كه در هنگام  تزريق ان نوع ژل، تست بر روي صورت انجام گيرد.؛چرا كه اين نوع پركننده براي اولين بار در دندانپزشكي و به منظور بازسازي مورد استفاده قرار گرفته و سابقه ايمني بالايي دارد.
    ژوييدرم: ژوييدرم از ديگر برندهاي مطرح در زمينه ساخت ژل به‌شمار مي‌رود. اين ژل هم بيشترين ميزان استفاده را در بخش تزريقات لب دارد. و قادر است شادابي اين ناحيه را بيش از پيش كند. لازم به ذكر است كه ژوييدرم بافتي به مراتب نرم تر از رستيلن دارد. ژوييدرم در نواحي اطراف دهان و بيني كه پوست آن‌ها كمي نازك تر شده است، بسيار كاربردي خواهد بود. اين فيلر هم مانند رستيلن با كمك به جذب آب، به چهره فرد حجم بيشتري مي‌دهد. اين فيلرها معمولا بين 9 ماه تا يك سال ماندگاري دارند و قابل تكرار هستند.
    ژل‌هايي با برندهاي آمريكايي نيز در تزريق فيلر در سطح جهاني كاربرد دارند. اين برندها شامل مواردي چون Euflexxa ، Gel-One ، Hyalgan  و … مي‌باشد.
    برندهاي آلماني نيز در اين بين جايگاه ويژه‌اي دارند. كه يكي از پرطرفدارترين آن‌ها برند ALAYNA مي‌باشد.
    ريووفيل هم از جمله برندهاي كره‌اي ساخت ژل مي‌باشد. كه محصولات خود را در مدل‌هاي مختلف به بازار ارائه مي‌دهد. و هر كدام از آن‌ها براي تزريق در ناحيه‌اي خاص مورد استفاده قرار مي‌گيرند.


بهترين ژل تزريق صورت چيست؟

تزريق ژل صورت در بسياري از كلينيك‌هاي زيبايي و توسط افرادي آموزش ديده صورت مي‌گيرد، اما بسياري از افراد در مورد فيلري كه دراين عمل زيبايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد اطلاعاتي ندارند و نمي‌دانند كه چه نوع ژلي براي تزريق آن‌ها مناسب خواهد بود. در حال حاضر انواع گوناگوني از ژل‌ها يا پركننده‌ها در بازار وجود دارد كه هر يك كاربرد وعملكرد جداگانه‌اي دارند. لازم است كه هر فرد قبل از اقدام براي انجام اين عمل اطلاعاتي در مورد ژل‌هاي مختلفي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرند، داشته باشد. دانستن اين نوع اطلاعات در مورد ژل هاي تزريقي به شما كمك مي‌كند تا مناسب‌ترين فيلر را براي خود انتخاب نماييد و با عوارض پس ازآن مواجه نشويد.
كانديداهاي مناسب تزريق ژل و فيلر

بيشتر افرادي كه براي تزريق فيلر صورت مراجعه مي كنند، كانديدا هاي مناسبي براي انجام اين فرآيند هستند اما به هر حال براي تزريق فيلر نيز همانند بسياري از فعاليت هاي ديگر مربوط به زيبايي، محدوديت هايي نيز وجود خواهد داشت. استفاده از فيلر محدوديتي براي جنس هاي مختلف ندارد و هم مرد ها و هم زن ها مي توانند از اين شيوه براي بخشيدن طراوت و جذابيت بيشتر به چهره خود استفاده كنند.

افرادي كه دائما سيگار مصرف نمي كنند، انتظاري واقع بينانه از نتيجه نهايي تزريق فيلر دارند، از وضعيت سلامتي عمومي خوبي برخوردار هستند، با بيماري هاي مزمن خوني و عصبي دست و پنجه نرم نمي كنند، به انواع حادي از آلرژي ها دچار نيستند و پوست آن نيز كيفيت نسبتا خوبي دارد، بهترين گزينه ها براي پشت سر گذاشتن اين فعاليت به شمار مي روند.
محدوديت سني تزريق فيلر

به طور معمول بيشتر افرادي كه تزريق فيلر را انجام مي دهند، بيشتر از 30 سال سن دارند. چرا كه قبل از اين شرايط سني، ظهور چين و چروك ها به ندرت براي فرد اتفاق مي افتد. با اين وجود به دليل مختلف، اين احتمال وجود دارد كه افراد بعد از 20 سالگي، خط و خطوط زيادي را بر روي چهره خود ببينند. به همين خاطر ممكن است افراد زيادي نيز در سومين دهه زندگي خود، اقدام به تزريق فيلر كنند.

تزريق فيلر معمولا قبل از 18 سالگي به هيچ عنوان توصيه نمي شود و افرادي كه اين فرآيند را پشت سر مي گذارند، بايد حداقل 18 سال سن داشته باشند. قبل از 18 سالگي، فرد قطعا شرايط پايدار و باثباتي براي تزريق فيلر ندارد. نوجوان هايي كه به تبعيت از افراد مشهور به تزريق فيلر علاقه مند مي شوند، نبايد براي انجام چنين كاري بيش از حد عجله به خرج بدهند. چرا كه اين كار ممكن است عواقبي ناخوشايند براي آن ها به وجود بياورد.
مراحل انجام تزريق ژل و فيلر

براي تزريق ژل و فيلر بايد مراحل مختلفي را پشت سر گذاشت. ابتدا يك جلسه مشاوره با پزشك يا پرستار خواهيد داشت. كه در اين جلسه، سوابق پزشكي شما بررسي مي‌گردد. همچنين مشاوره‌هاي پيش از انجام تزريق به شما ارائه خواهد شد. در اين جلسه حتما مي‌بايست همه سوابق داروييتان را نيز با پزشك در ميان بگذاريد. و بسيار حائز اهميت است كه او را نسبت به شرايط فعلي بدن خود آگاه كنيد. در اين جلسه همچنين شما انتظاراتتان را از تزريق فيلر با پزشك در ميان مي‌گذاريد. و او نيز درباره روند انجام تزريق و همينطور نتايج منطقي حاصل از اين تكنيك با شما صحبت خواهد كرد. سپس آزمايش‌هايي نيز براي بررسي وضعيت سلامتي شما انجام مي‌شود. همچنين بررسي مي‌شود كه آيا شما گزينه ايده‌آلي براي انجام چنين تكنيكي هستيد يا خير. مي‌توان گفت جلسه مشاوره نقش بسيار پررنگي در موفقيت تزريق فيلر ايفا خواهد كرد. سپس ناحيه ي تزريق تعيين شده و مقدار مواد پر‌كننده براي تزريق ژل نيز مشخص مي‌شود. و منطقه تزريق بي حس شده تا آستانه درد بيمار بالا رود. پزشك پيش از انجام تزريق با علامت‌گذاري دقيق ناحيه تزريق فيلر را مشخص مي‌كند.


مزاياي تزريق ژل

تزريق ژل و فيلر مزاياي زيادي براي پوست دارد. و اين باعث شده تا  اين روش روز به روز متقاضيان بيشتري داشته باشد. اين مزايا شامل موارد زير است.

    رفع خط خنده و خط اخم.
    برطرف كردن چين و چروك اطراف لب و چشم.
    درمان گودي زير چشم و بهبود پف و سياهي اطراف آن.
    جوانسازي دست و بهبود زيبايي آن.
    فرم‌دهي صورت.
    نتايج بعد از پايان تزريق قابل مشاهده است.
    در صورت عدم رضايت از نتيجه قابل برگشت و اصلاح است.
    عدم نياز به جراحي و بي هوشي.
    دوران بهبودي كوتاه و بازگشت سريع فرد به فعاليت‌هاي روزمره.
    عدم امكان ابتلا به مشكلات عفوني و بيماري هاي خاص.
    طبيعي بودن نتايج حاصل از تزريق فيلر.
    افزايش چشمگير اعتماد به نفس در فرد با رسيدن به شكل ظاهري مطلوب.

معايب تزريق ژل

تزريق ژل در حالت كلي موجب زيباتر و جوان‌تر شدن فرد مي‌گردد. و در صورتي كه اين عمل در مراكز معتبر انجام گيرد بدون عارضه خواهد بود. اين فرآيند مي‌تواند نتايجي كاملا طبيعي را به دنبال داشته باشد. و ريسك انجام آن در برابر بسياري از متدهاي ديگر زيبايي، بسيار پايين به نظر مي‌رسد. همان‌طور كه مي‌دانيم تزريق ژل هم مانند هر روش درماني ديگر ممكن است عوارضي را در پي داشته باشد. هر چند اين روش جزو روش‌هاي بدون عارضه محسوب مي‌شود. اما ممكن است عوارضي زودگذر در برخي افراد بر جاي بگذارد. برخي از عوارض تزريق ژل در زير آمده است.

    كبودي يا خون‌مردگي در ناحيه ي تزريق كه حداكثر تا يك هفته بعد از بين مي‌رود.
    در صورت عدم تبحر پزشك ممكن است رگ‌هاي خوني آسيب ببينند.
    واكنش‌هاي آلرژيك كه برخي افراد ممكن است از خود نشان دهند. يا بر اثر تزريق ژل غير استاندارد ايجاد شود.
    عدم ايجاد فرم دلخواه كه مي‌توان با ماساژ آن را تا حد زيادي برطرف كرد.

تزريق ژل و اطلاعاتي كه بايد در مورد آن داشته باشيد

تزريق ژل از آن دسته روش‌هاي محبوب به ويژه در بين خانم‌ها است. كه به ياري آن مي‌توان بخش‌هاي مختلف صورت را فرم داده و جواني را به صورت بازگرداند. البته حجم دهنده‌هاي ديگري نيز در اين زمينه به كار مي‌روند كه مزايا و معايبي دارند. با داشتن اطلاعاتي در مورد اين عمل زيبايي سرپايي نتيجه بهتري خواهيد گرفت. تزريق فيلر يا ژل از جمله تكنيك‌هاي حجم دادن  به اجزاي مختلف صورت مي‌باشد. از اين رو مي‌تواند براي افرادي با صورت لاغر بسيار كمك‌كننده باشد. با بالا رفتن سن رفته رفته پيري به سراغ پوست مي‌آيد. و آرام آرام چين و چروك ها در پوست خودنمايي خواهند كرد. و ديگر پوست سفتي و كشش خود را از دست مي‌دهد. در اين مواقع تزريق فيلر يا ژل‌هاي مختلف باعث مي شوند تا چروك‌ها باز شده و افتادگي پوست نيز رفع شود. به همين جهت است كه براي جوانسازي پوست از اين روش به وفور استفاده مي‌شود.
مقايسه تزريق فيلر با ساير حجم دهنده ها

علاوه بر ژل مواد ديگري نيز به‌ عنوان حجم‌دهنده در زير پوست تزريق مي‌شوند. روش‌هاي حجم‌دهنده ديگري نيز وجود دارند كه به صورت دائمي هستند. روش جراحي و پروتز بخش‌هاي مختلفي چون گونه از اين نوع روش‌ها هستند كه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم. تزريق چربي روش مقطعي ديگري است كه همانند تزريق ژل و فيلر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در اين روش به جاي ژل كه يك ماده پيش ساخته استفاده مي‌شود. اين ماده پيش ساخته در واقع از چربي‌هاي بدن فرد استخراج مي‌گردد. و در نهايت به مناطقي چون گونه، فك و يا هر جا كه نياز باشد تزريق مي‌شود. به همين علت بايد ابتدا در يك مرحله استخراج چربي و آماده‌سازي آن انجام شود.

سپس ماده به‌دست‌آمده را به بخش‌هاي مورد نظر تزريق كرد. از اين رو علاوه بر قسمتي كه حجم داده مي‌شود، بخش ديگري مانند ران نيز دستخوش تغيير مي‌گردد. و زخم‌هايي بر روي آن‌ها براي برداشت چربي ايجاد خواهد شد. از جمله مزاياي تزريق فيلر نسبت به چربي ماندگاري طولاني‌تر آن است. از آن‌جا كه چربي توسط بدن فرد شناخته مي‌شود سريع‌تر جذب مي‌شود  در صورتي‌ كه فيلر اين‌گونه نيست. علاوه بر اين، تزريق فيلرها در مدت زمان بسيار كوتاه‌تري انجام مي‌گيرد. در اين فرآيند ديگر مراحلي چون برداشت چربي‌ها و خالص‌سازي آن‌ها وجود ندارد. و فرد به محض رفتن به اتاق تزريق، آماده دريافت فيلر خواهد بود. كوتاه‌تر بودن زمان تزريق نيز از ديگر مزاياي مهم فيلرها به شمار مي‌رود. كه هم عوارض جانبي اين فرآيند را به حداقل رسانده و هم روند بهبودي فرد را پس از تزريق تسريع مي‌كند.

مقايسه تزريق ژل با ساير حجم دهنده ه

براي حجم‌دهي به صورت يكي از روش‌هايي كه به صورت دائم وجود دارد پروتز و جراحي است. معمولاً افرادي كه اين شيوه را براي تغيير صورتشان برگزيده‌اند نيز ابتدا سراغ تزريق ژل و چربي مي‌روند. چراكه اين روش‌ها موقت هستند. لذا در صورتي كه نتيجه رضايت بخش باشد و از حالت چهره خود راضي باشند مي‌توانند سراغ جايگذاري پروتز بروند. اين ماده به صورت نيمه جامد است. و با برش‌هاي كوچكي در قسمت بالاي لب و زير پلك جايگذاري مي‌شوند.
مراقبت هاي قبل و بعد تزريق ژل

قبل از تزريق ژل مي‌بايست يك جلسه مشاوره با پزشك خود داشته باشيد. تا مراقبت‌هاي لازم را بر اساس سابقه ي بيماري احتمالي شما ارائه دهد. اما يك سري مراقبت ها به صورت عمومي است كه بايد از آن ها اطلاع داشته باشيد.

1- داروهايي چون آسپرين، داروهاي ضد التهاب و رقيق‌كننده خون را به مدت دو هفته قبل از تزريق مصرف نكنيد. همچنين برخي مكمل‌ها و مواد غذايي نيز نبايد در بازه زماني نزديك به تزريق مصرف شوند. در روزهاي منتهي به تزريق فيلر، از مصرف الكل جدا خودداري كنيد. چرا كه الكل نيز مي‌تواند منجر به رقيق شدن خون شود. همچنين سيگار و دخانيات نيز روند بهبودي او را پس از تزريق فيلر به تاخير مي‌اندازند.

2- يك روز پيش از تزريق فيلر شروع به مصرف آنتي‌بيوتيك كنيد. تا از بروز عفونت در ناحيه مورد تزريق جلوگيري شود.

3- يك سري آزمايشات نيز توسط پزشك براي شما تجويز خواهد شد. كه مي‌بايست نتيجه آن‌ها را قبل از تزريق به پزشك ارائه دهيد. تا در صورت وجود مشكلات خاص درمان‌هاي لازم انجام گيرد.

4- بهتر است قبل از تزريق استحمام كنيد. زيرا يك تا دو روز پس از تزريق نبايد به اين ناحيه آب برسد.

سپس در روز مقرر براي تزريق فيلر به كلينيك مراجعه مي‌كنيد. و براي تزريق آماده مي‌شويد. بسته به اين كه چند نقطه از صورت بايد تزريق انجام گيرد زمان انجام آن متغير است.


مراقبت هاي پس از تزريق ژل

پس از تزريق فيلر يا ژل نيز يك سري مراقبت‌ها بايد انجام گيرد كه شامل موارد زير است.

    پس از تزريق مي‌بايست كيسه يخي را به مدت 2 ساعت بر روي ناحيه حجم داده شده قرار دهيد.
    شما مي‌توانيد بلافاصله پس از تزريق بدون هيچ‌گونه مشكلي بيرون برويد.
    تا دو روز پس از تزريق از نوشيدن چاي يا مايعات داغ ديگر خودداري كنيد. به خصوص اگر تزريق در ناحيه لب صورت گرفته است. همچنين مصرف دمنوش‌هاي گياهي در روزهاي ابتدايي پس از تزريق به شما توصيه نمي‌شود.
    بعد از عمل تزريق ژل، روزانه حداقل 10 ليوان آب بنوشيد. همچنين از نمك كمتري در مواد غذاييتان استفاده كنيد. استفاده از مواد مغذي به‌جاي فست‌فود‌ها، به بالا رفتن سرعت بهبود شما كمك شاياني خواهد كرد.
    حتما از مواد غذايي حاوي امگا 3 در وعده‌هاي غداييتان بهره بگيريد. تا تورم به وجود آمده سريع‌تر بهبود پيدا كند.
    يك تا دو روز اول از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرماي زياد خودداري كنيد.
    حداقل تا 48 ساعت پس از تزريق فيلر، از انجام فعاليت‌هاي سنگين ورزشي پرهيز كنيد. اين فعاليت‌ها موجب وارد شدن فشار به ناحيه تزريق مي شوند. و امكان دارد باعث جابجايي فيلر شوند.
    پس از تزريق فيلر، از قرار گرفتن در معرض حرارت بيش از حد بپرهيزيد. و همچنين از شستن صورت خود با آب داغ خودداري كنيد. علاوه بر اين بهتر است براي چند روز به سراغ استخر و سونا نرويد.
    پس از تزريق فيلر حداقل براي دو روز، بايد طوري بخوابيد كه هيچ فشاري به منطقه تزريق وارد نشود. در واقع بهتر است از خوابيدن بر روي ناحيه‌اي كه تزريق فيلر در آن انجام شده بپرهيزيد. تا مانع وارد شدن فشار بيش از حد به اين ناحيه و در نهايت جابجايي فيلر شويد.

هزينه تزريق ژل چقدر است؟

قيمت تزريق ژل يا فيلر در كلينيك‌هاي مختلف متفاوت است. همچنين هر پزشك ممكن است دستمزد متفاوتي براي خود در نظر بگيرد. به طور كلي اين قيمت بر اساس خدماتي كه ارائه مي‌شود تفاوت دارد. و نمي‌توان براي آن يك قيمت ثابت بيان كرد. اما مي‌توان گفت عواملي وجود دارند كه بر روي هزينه‌هاي تزريق ژل تأثير گذارند. اين عوامل شامل موارد زير مي‌باشند.

    منطقه مورد درمان: بسته به اين كه در چه ناحيه‌اي حجم‌دهي صورت گيرد هزينه‌هاي آن متفاوت است.
    تعداد تزريقات مورد نياز: ميزان ژل مورد نياز براي هر فرد با فرد ديگر متفاوت است. از اين رو حتي تزريق در يك ناحيه براي دو نفر نيز معمولاً تفاوت هزينه دارد. افرادي كه به مقدار ژل بيشتري نياز دارند طبيعتاً هزينه بالاتري هم بايد پرداخت كنند. و اين ميزان ژل بر اساس سي‌سي يا سرنگ تعيين مي‌شود. تعداد مناطقي از صورت كه تزريق در آن ها انجام مي‌شود: ممكن است فرد بخواهد يك يا چند ناحيه را فرم دهد، از اين رو هزينه‌هاي متفاوتي خواهد داشت.

زمان ماندگاري تزريق ژل چقدر است؟

ماندگاري ژل به عوامل مختلفي وابسته است. از جمله برند، وضعيت جسمي فرد، نوع ژل مورد استفاده و …. حداقل زماني كه براي ماندگاري ژل در نظر گرفته مي‌شود 12 ماه است. اما به صورت استاندارد اثر اين تزريقات و فرم‌دهي بين 18 ماه تا دو سال نيز ممكن است به طول بينجامد. از اين رو نمي‌توان بدان به چشم يك درمان دائمي نگاه كرد. البته اين موقتي بودن را نيز مي‌توان يك حسن دانست. چرا كه اگر زيبايي مورد انتظار پس از انجام تزريق حاصل نشود نگراني از بابت ماندگاري آن وجود ندارد. پس از پايان دوران اثر فيلر روي صورت، فرد مي‌تواند تزريق ديگري را انجام بدهد. البته اهميت بسيار زيادي دارد كه بين انجام دو تزريق، زمان كافي وجود داشته باشد. معمولا توصيه مي‌شود كه افراد پس از تزريق، بين 4 تا 6 ماه صبر كنند و سپس تزريق ديگري انجام دهند. البته اين زمان، بسته به ميزان ماندگاري فيلر در صورت فرد دارد. وبراي هر شخص، متفاوت خواهد بود. تزريق ژل دائمي نيست اما با تكرار اين فرآيند، مي‌توان براي سال‌هاي زيادي از اثرات آن در بخش‌هاي مختلف بدن، بهره‌مند شد.
سؤالات متداول در مورد تزريق ژل

برخي از سؤالات پرتكرار كه در مورد تزريق ژل توسط متقاضيان عنوان مي‌شود شامل موارد زير است:

1- تزريق ژل براي چه نواحي مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد؟

تزريق براي بخش‌هاي مختلفي چون لب‌، گونه، چانه، زير چشم، فك، چين‌هاي اطراف بيني و خط اخم و خنده مورد استفاده قرار مي‌گيرد. حتي گاهي تزريق ژل براي حجم بخشيدن و ايجاد شكل ظاهري مطلوب در دست‌ها نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

2- آيا تزريق ژل درد دارد؟

اين عمل با بي حسي موضعي انجام مي‌گيرد و دردي ندارد. البته برخي افراد آستانه درد پاييني دارند كه ممكن است كمي درد را حس كنند. البته اين درد هم غيرقابل تحمل نخواهد بود.

3- آيا تزريق ژل ممكن است سبب آسيب به بدن شود؟

در صورتي كه اين كار در كلينيك معتبر و توسط پزشك متخصص انجام گيرد؛ قطعاً از مواد استاندارد و با كيفيت استفاده مي‌شود و هيچ اثر نامطلوبي بر بدن نخواهد داشت .اما ممكن است از مراكز غير مجاز اقدام به استفاده از اين نوع حجم‌دهنده شود. كه خطر ژل‌هاي آلوده يا عدم اجراي صحيح روند تزريق و عفونت را به  دنبال داشته باشد.

4- آيا نتيجه تزريق پس از عمل مشخص است؟

بعد از انجام تزريق معمولاً تورم وجود دارد. و موجب مي‌شود ناحيه مورد تزريق بزرگ‌تر باشد. از اين رو براي زسيدن به نتيجه كامل مي‌بايست حدود يك هفته صبر كرد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۳۸:۰۸ ] [ ليلا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی